Vlad Volf: Cum am spus si la
discutiile de dupa spectacol cu publicul, ceea ce m-a determinat a fost
povestea si buna scriitura a textului si prin cele doua nu putea rezulta decat
un spectacol cu actori pentru actori, cel mai important aspect fiind jocul lor,
trairile lor, o performanta actoriceasca (sunt intr-un moment in care cred in
performanta actorului, in profunzime, in zona realismului).
DT: Cum t-a venit ideea cubului claustrofobic si ce simbolizeaza acesta din punctul tau de vedere?
VV: Ideea cubului a
venit in lucru. Am incercat diverse variante impreuna cu scenograful Teofil
Ciofu. Liftul nu e un simbol. Am incercat sa il fac realist. Folia nu e
neaparat o metafora, desi poate fi privita si asa. Dar e tapetul interior al
liftului, vopseaua...etc.DT: Cum t-a venit ideea cubului claustrofobic si ce simbolizeaza acesta din punctul tau de vedere?
DT: Cum ai lucrat cu cei doi actori din distributie?
DT: In general, ii lasi pe cei cu care lucrezi sa descopere singuri implicatiile psihologice complexe ale partiturilor, ii asisti in aceasta intreprindere sau cauti sa le impui?
VV: Nici nu poate fi
vorba de impunere. Totul incepe cu o discutie. Eu stiu textul, il citesc de 30
de mii de ori, ii iau povestea cu tot ce are ea si le-o pun in fata intr-o
discutie. Vorbim despre tot. Iar in momentul in care, intr-o repetitie, te
lovesti de un sentiment,de orice natura, il folosesti. Si mai e si vorba de
incredere, dar aici e cu totul alta discutie :)
DT: Pe
scurt, care a fost confruntarea ta cu teatrul si parcursul tau ca actor/regizor?
VV: Pfff. Confruntarea
mea cu teatrul nu se termina. Urasc teatrul fara sentiment. Personal, am
intalnit actori si regizori si colectiv artistic care, in timpul repetitiilor,
sunt aceeasi oameni de pe strada, nepasatori, reci, ignoranti,etc. In
continuare imi doresc sa schimb asta. Spectacolul este produsul final, ce vede
publicul e rezultatul unor repetitii, al unor discutii. Un spectacol bun e cel
in care si publicul si actorii/echipa, isi amintesc cu drag repetitiile, isi
doresc sa joace din nou cat mai repede, fac ceva in privinta asta, se implica.
Eu am reusit sa fac asta cu o mana de oameni. Cred ca "parcursul" meu
e pe drumul cel bun.
"Teatrul viitorului se si intampla, dar noi nu stim pentru ca nu suntem informati."
DT: Ce performante (daca) presupui ca ai atins? Ce crezi ca mai e de facut?
VV: Performanta! Incerc
sa fac performanta, dar tot timpul am ceva sa imi reprosez. Daca ceva e bine,
trebuia sa fie mai bine. Sunt paranoic si nemultumit destul de des. Cred ca
aici mai am de lucru :)) Si "mai mult curaj".
DT: Ce ai învățat din lucrul cu Radu Afrim ca actor?
VV: Lucrand cu Radu Afrim,
la doua spectacole, pot sa scriu o carte mica pe care sa o dau fiecarui student
care intra in anul 3 de studiu la actorie. Sigur i-ar folosi. E o experienta
care nu se uita, te pune pe ganduri, te motiveaza.
DT: Dar ca regizor?
VV: Am aflat ca e
bine sa lasi actorii sa gandeasca, sa ii pui in valoare fara sa stie, sa le dai
ocazia sa isi aduca aportul propriu in lucru, sa stii cum sa ii ghidezi. Si mai
stiu ca am multe lucruri de vazut ( filme, spectacole, etc). Conteaza.
DT: Ce faci acum? Esti angajat?
VV: In momentul de
fata sunt liber profesionist :)). Sunt angajat, oarecum, la Teatrul Mihai
Eminescu, din Botosani. Colaborez cu Teatrul National Iasi in trei spectacole.
Urmeaza sa montez un nou spectacol, insa dureaza din cauza lipsei de fonduri,
sponsori s.a.m.d.
DT: Cum crezi ca va arata teatrul viitorului (poti avea in vedere intrebarea si ca actor si ca regizor si orice dimensiune a teatrului dorești)?
VV: Teatrul
viitorului se si intampla, dar noi nu stim pentru ca nu suntem informati. Sper,
in schimb, intr-un viitor al teatrului in care toti angajatii in proiecte sa
fie multumiti, sa poate lucra inteligent si frumos. :))
Dana Tabrea
http://dyntabu.blogspot.ro/2012/11/dt-in-dialog-interviu-cu-actorul-si.html
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu